Medierea culpei medicale – Malpraxis
Este greu de exprimat in cuvinte ce simte un medic dupa ani de studiu, rezidentiat, specializari, zile si nopti de garzi, atunci cand, practicand profesia pentru care s-a pregatit asiduu, afla ca este acuzat de malpraxis medical.
E un sentiment puternic, o emotie extrema.
Deopotriva cu el, la fel simte si pacientul, ca si cand i-ar fi fost tradata increderea, fiecare dintre ei considerand pana atunci ca are o relatie medic-pacient si, dintr-o data, unul s-a intors impotriva celuilalt. Poate daca medicul ar vorbi cu pacientul, aceasta perspectiva ar disparea.
Folosirea medierii in rezolvarea cazurilor de malpraxis medical ofera multe beneficii, dar popularizarea scazuta a acestei metode alternative in randul medicilor, spitalelor si avocatilor lor sau companiilor de asigurari, a creat foarte putine oportunitati de intelegere si aplicare a acestei proceduri.
Apeland la mediere, nu doar ca scad costurile generate de un proces in instanta, care ar putea aduce pacientului un potential rezultat, dar creeaza o practica pentru spitale, in a preveni ca situatii similare sa fie evitate.
Solutionarea cazurilor de culpa medicala prin mediere reprezinta o solutie rapida si satisfacatoare atat pentru victimele actului medical eronat, cat si pentru medici.
Medierea nu este de natura sa stabileasca culpabilitatea sau inocenta partilor, ci de a facilita dialogul intre parti si, in consecinta, de a stinge litigiul pe cale amiabila.
Consider ca cel mai important aspect este prezenta medicului la mediere.
In unele cazuri este posibil ca simpla prezenta a medicului in procedura de mediere, sa satisfaca nevoile pacientului, pentru ca astfel ar demonstra respectul si compasiunea fata de suferinta acestuia.
Un alt avantaj al reglementarii cazurilor de malpraxis prin mediere, este acela de a asigura confidentialitatea procesului in ansamblu, in masura in care partile doresc ca imaginea lor sa nu fie afectata.
Un lucru este sigur: reglementarile privind culpa profesionala sunt necesare, deoarece ele ofera o mai buna incredere in sistemul medical.
Introducerea procedurii de mediere in viitoarea Lege a Malpraxisului Medical este menita sa incurajeze intelegerea amiabila intre toate partile implicate intr-un timp relativ scurt, rolul mediatorului fiind in primul rand acela de a-i ajuta sa ajunga in posesia tuturor informatiilor care sa conduca la o evaluare corecta a cazului.
Comparativ cu alte sisteme de mediere a malpraxisului medical, aceasta se practica cu succes in Olanda, Marea Britanie, Franta si Germania, in aceste tari existand chiar comisii de arbitraj la nivelul locatiilor medicale.
E un sentiment puternic, o emotie extrema.
Deopotriva cu el, la fel simte si pacientul, ca si cand i-ar fi fost tradata increderea, fiecare dintre ei considerand pana atunci ca are o relatie medic-pacient si, dintr-o data, unul s-a intors impotriva celuilalt. Poate daca medicul ar vorbi cu pacientul, aceasta perspectiva ar disparea.
Folosirea medierii in rezolvarea cazurilor de malpraxis medical ofera multe beneficii, dar popularizarea scazuta a acestei metode alternative in randul medicilor, spitalelor si avocatilor lor sau companiilor de asigurari, a creat foarte putine oportunitati de intelegere si aplicare a acestei proceduri.
Apeland la mediere, nu doar ca scad costurile generate de un proces in instanta, care ar putea aduce pacientului un potential rezultat, dar creeaza o practica pentru spitale, in a preveni ca situatii similare sa fie evitate.
Solutionarea cazurilor de culpa medicala prin mediere reprezinta o solutie rapida si satisfacatoare atat pentru victimele actului medical eronat, cat si pentru medici.
Medierea nu este de natura sa stabileasca culpabilitatea sau inocenta partilor, ci de a facilita dialogul intre parti si, in consecinta, de a stinge litigiul pe cale amiabila.
Consider ca cel mai important aspect este prezenta medicului la mediere.
In unele cazuri este posibil ca simpla prezenta a medicului in procedura de mediere, sa satisfaca nevoile pacientului, pentru ca astfel ar demonstra respectul si compasiunea fata de suferinta acestuia.
Un alt avantaj al reglementarii cazurilor de malpraxis prin mediere, este acela de a asigura confidentialitatea procesului in ansamblu, in masura in care partile doresc ca imaginea lor sa nu fie afectata.
Un lucru este sigur: reglementarile privind culpa profesionala sunt necesare, deoarece ele ofera o mai buna incredere in sistemul medical.
Introducerea procedurii de mediere in viitoarea Lege a Malpraxisului Medical este menita sa incurajeze intelegerea amiabila intre toate partile implicate intr-un timp relativ scurt, rolul mediatorului fiind in primul rand acela de a-i ajuta sa ajunga in posesia tuturor informatiilor care sa conduca la o evaluare corecta a cazului.
Comparativ cu alte sisteme de mediere a malpraxisului medical, aceasta se practica cu succes in Olanda, Marea Britanie, Franta si Germania, in aceste tari existand chiar comisii de arbitraj la nivelul locatiilor medicale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu